رائول گونزالس بلانکو (معروف به رائول)، (متولد ۲۷ ژوئن سال ۱۹۷۷، شهر مادرید در کشور اسپانیا) فوتبالیست اسپانیایی است که در پست مهاجم بازی می‌کند. رائول عضو باشگاه قطری السد است. گرچه وی اکثر دوران فوتبال خود را در تیم رئال مادرید سپری کرده و بهترین گلزن تاریخاین باشگاه است. وی تاکنون ۳ بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده‌است و بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها نیز است. وی همچنین بهترین گلزن تاریخ فوتبال اسپانیا می‌باشد. رائول در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۰ با امضای قراردادی ۲ ساله از تیم رئال مادرید جدا و به تیم شالکه ۰۴ پیوست. او در سال ۲۰۱۲ از شالکه ۰۴ جدا و به تیم السد قطر پیوست. وی در بازی خداحافظی بار دیگر با شماره ۷ برای رئال مادرید در حضور تمام ستارگان رئال مادرید، مقابل السد قطر به میدان رفت و در حضور تماشگران رئال مادرید از فوتبال خداحافظی کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393 ا 10:25 نويسنده : پارسا عسکری ا

ال کلاسیکو (به اسپانیایی: El Clásico)، که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی، ال سوپرکلاسیکو و ال کلاسیک (بهکاتالان: El clàssic)،به مسابقه فوتبالی گفته می‌شود که بین دو تیم رئال مادرید، بارسلونا بر‌گزار می‌شود. رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده است که دو شهر مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند. این مسابقه، یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی آمریکای جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال کلاسیکو، به وجود آمد.

 

 

 

موضوعات مرتبط: الکلاسیکو ، ،

تاريخ : شنبه 24 آبان 1393 ا 20:40 نويسنده : پارسا عسکری ا

برد رئال مادرید به بارسلونا به نتیجه ی 3   1    به رئالی ها تبریک میگویم



تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393 ا 11:34 نويسنده : پارسا عسکری ا

ایکر کاسیاس فرناندز (به اسپانیایی: Iker Casillas Fernández) (زادهٔ ۲۰ مه سال ۱۹۸۱، شهر مادرید در کشور اسپانیا) فوتبالیست اسپانیایی است. او به همراه این تیم موفق شده است قهرمان جام جهانی فوتبال شود. وی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید می‌باشد. ایکر کاپیتان اول تیم ملی اسپانیا و کاپیتان اول تیم رئال مادرید و هم چنین انتخاب نخست مربیان برای دروازه‌بانی در تیم است. وی با بازوبند کاپیتانی، تیم ملی کشورش را به سوی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا رهنمود کرد تا تیم ملی اسپانیا، بعد از ۴۴ سال بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود. همچنین ایکر در درون دروازه و به عنوان کاپیتان تیم ملی، عضو تیم ملی اسپانیایی بود که برای اولین بار، قهرمان جام جهانی شد. او همچنین با۱۴۳ بازی برای اسپانیا رکورددار بیشترین بازی ملی برای کشورش می‌باشد. او پنج بار در پنج سال پیاپی بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است.

از همان ابتدا، کاسیاس به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان شناخته شد و توانست جوایز زیادی کسب کند. وی تاکنون دوبار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شده است. در پایان سال ۲۰۰۹ نیز، برای سومین بار در تیم منتخب سال اروپا قرار گرفت. از ژوئیه سال ۲۰۱۰ ایکر به جمع بازیکنانی پیوسته است که توانسته تمام افتخارات ملی و باشگاهی را کسب کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد. در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴، وی توانست دستکش طلای برترین دروازبان قرن ۲۱ را تصاحب کند.



تاريخ : یک شنبه 4 آبان 1393 ا 11:31 نويسنده : پارسا عسکری ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.